A teljességében megélt NŐISÉGÉRT - www.regosvolgyiregina.hu

Legyetek boldogok!

A boldogság nem a problémák, vagy nehézségek, konfliktusok hiánya. Boldognak lenni annyit jelent: megelégedettség ébred bennem, azzal ami itt és most van, s aki itt és most vagyok.

Sokan sok receptet írtak már fel a boldogságra. Én ebben találtam meg leginkább: Megelégedettség a jelen pillanatban, (Samtosa – mondaná a jógi) vagy a teljes, vágyak nélküli önátadás (Isvarapranidhana).  Először ezt az érzést akkor éreztem mikor elkezdtem gyakorolni, amit egy kedves barát mondott: “semmit sem kell tenned, csak annyit, hogy amikor este lefekszel és végig gondolod a napod, azt mondhasd: ma mindent megtettem, amit megtehettem.”

Reggelente azzal a tudattal ébredek, hogy boldog vagyok. Boldog vagyok, mert olyan életet élek, amilyet mindig is szerettem volna. Ez nem aktuális szerepektől függ, hanem annak lehetőségétől, hogy milyen szemlélettel, életérzéssel élem meg a mindennapjaimat. Semmiért nem cserélném el. Semmiből nem kérnék jobbat, ami jelen van az életemben, mert minden részlete rendkívüli értékkel bír számomra. Ez jó érzéssel tölt el. Boldog vagyok, még egy éppen aktuális mélypont megélésében is. Sosem tartoztam azok közé, akik pénznek, rangnak vagy tulajdonnak függvényében mérték az életük értékét, s megvallom nagyon távol állnak tőlem azok az emberek, akik pénz nélkül, javak nélkül boldogtalanná válnak.

Az életem során, gyerekkoromban és felnőttként is megéltem a nélkülözést. Pontosan tudom mit jelent. Ijesztő. Kiszolgáltatottá és kétségbeesetté tudja tenni az embert és még el is hihetjük, hogy boldogtalanok vagyunk. Később azonban rájöttem, hogy a külvilágban megélt nélkülözés mindig valami belső tartalom hiányából, vagy sérüléséből, sérültségéből fakad, s ez a hiány okozza valójában a boldogtalanság érzését, ami egészen addig fennáll, míg meg nem fejtjük, értjük, majd elfogadjuk és merjük megváltoztatni a kiváltó okokban bujkálót.

Számos esetben tapasztaltam meg bizonyosságát az életünket működtető magasabb erőknek, amelyek színezik, sodorják, fonják, szövik életünk szövetét. Ezeket az erőket régen istenekbe, démonokba vetítették, aztán ahogy fejlődött az emberi tudat felismerték az emberben élő isteneket. Minden, amit megteremtünk az életünkben benső világunk alakulása által formálódik meg a külvilágban. Ha belül elakadnak az érzelmek, ha belül felborul a rend, az mindig megnyilvánul kívül is.

De kell e, hogy a nélkülözés, vagy a veszteség, fájdalom, kudarc boldogtalanná tegyen bennünket? Nem, egyáltalán nem. És azt hiszem ennek felismerése és megvalósítása a valódi gazdagság kulcsa, mely egy olyan élet ajtaját nyitja, ahol a boldogság a belső erőforrásokból és kincsekből táplálkozik, függetlenül minden más külső körülményből.  

Ha az emberek  arra koncentrálnának, hogy mijük van, addig amíg az valóban van, ahelyett, hogy mijük nincs, azt hiszem közelebb kerülnének ehhez az érzéshez. És ez az érzés képes lenne átsegíteni őket a nehézségeken.

És mi kell ehhez? Kicsit jobban megbecsülni és tisztelni önmagunkat. Kicsit jobban szeretni magunkat. Igen, mindig itt kezdődik és ez nem önösséget, vagy önzőséget jelent. Mások megbecsülésének, tiszteletének és szeretetének kezdetét jelenti. Így a boldogságét. Mert, aki önmaga felé nem képes mindezt gyakorolni, az mások felé sem lesz rá képes, nem beszélve arról, hogy másoktól sem kapja meg.

A boldogság mindig belső munka. Megléte vagy hiánya a magunkhoz és másokhoz, vagy épp a külvilághoz fűződő kapcsolatunk minőségét mutatja. Nem lehet senkitől elvárni, hogy boldoggá tegyen, csakis magunk dolgozhatunk meg érte. Ne féljetek ettől a sok estben harcos folyamattól, a boldogság minden küzdelmet megér, és már magában a küzdelemben is ott ragyog a boldogság lehetősége, hiszen meg van az eszköz és a cél…

Első körben meg kell tanulni megragadni és megélni a jelen pillanat illékony boldogságát aztán csak engedni kell, hogy az élet áramlása dagállyá duzzassza, így térve meg a boldogság állapotában való időzésbe.

Téves önértékelés, csalódások, nehézségek, megpróbáltatások, hű szolgáitok az úton, becsüljétek meg őket.

Legyetek boldogok! Mindenetek meg van hozzá!


Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© Holdköszöntő